Byggbranschens enklaste
digitala verktyg
- Testa gratis i 14 dagar
- Ingen startkostnad
- Ingen bindningstid
Funktioner som underlättar
Tidrapportering
E-liggare
Materialhantering
ÄTA-funktion
Egenkontroller
Faktura & Löneunderlag
Kundregister
Molnbaserad & enkel mobilvy
Optibygg är ett molnbaserat program. Därför kan du välja om du vill jobba från din mobil, surfplatta eller dator
Personlig support
Visst är det skönt att slippa långa telefonköer? Vi svarar inom 1 minut och du får alltid den hjälp som du behöver
Varför Optibygg?
Optibygg är det perfekta systemet för er som vill påbörja eller utveckla er digitalisering. Systemet fokuserar på att förenkla de administrativa delar av er verksamhet. Programmet är enkelt och skapat för användaren, allt från tidsrapportering med ett enda klick, materialhantering, ÄTA-funktion till kundregister.
Inte nog med det så minskar ni även risken för fel och utebliven debitering, samt reducerar tid och kostnad för administration som ytterligare höjer effektivitet och vinsten i varje projekt.
Vad säger våra kunder?
Personalliggare för alla hantverkare
En funktion som underlättar arbetet på bygget.
Sedan 1 januari 2016 har det varit krav på att man ska använda sig av en personalliggare vid byggen där kostnaderna för arbete och material överstiger fyra prisbasbelopp och där byggherren inte är en privatperson. Detta för att minska svartarbete och för att få en sundare konkurrens inom bygg. I personalliggaren ska man kunna se vilka som har arbetat på bygget och när varje person har börjat och avslutat arbetsdagen.
Fördelar med E-liggare?
- Hålla koll på när arbetarna stämplar ut & in.
- Arbetarna kan själva stämpla ut och in med ett personligt inlogg från Optibygg.
- Ni följer lagen och Skatteverkets krav genom att kunna visa vilka personer som har jobbat på bygget under en viss tidpunkt Om du vill veta mer kan du läsa vidare här
Gör din arbetsdag enklare
Gör din arbetsdag både enklare och mer effektiv genom att använda Optibygg. Då systemet har många smarta funktioner får du stenkoll på alla dina pågående projekt, material, kunder och personal.
Ingår i systemet
- Personalliggare
- Enkel intuitiv mobilvy.
- Egenkontroll
- Rapportfunktion för projekt samt löneunderlag
- Kontroll och påminnelsefunktion som säkerställer att all tid rapporteras.
- Kundbild där man kan följa projektets gång. Det skapar tydlighet för er och kunden.
- Ingen bindningstid!
- Frånvaro, ATK, VAB och helgdagsrapportering enligt byggnads avtal.
- Nya funktioner – uppgraderas kontinuerligt
- Hantera dokument och ritningar i systemet, lätt tillgängligt även för personal på fältet direkt i mobilen.
- Enkel flödeshantering. När ett moment flaggas som klart går det automatisk vidare till nästa person eller grupp.
- Smarta funktioner som kan flagga för saker som inte står rätt till eller påminna om vissa moment som inte är genomförda. Ett smart system som hjälper er se till att inget faller mellan stolarna.
VILL DU SE SYSTEMET INIFRÅN?
Vi visar gärna upp hur systemet fungerar, helt kostnadsfritt.
Kommande funktioner
- Planeringskalender – Få överblick och planera in allas jobb
- Integration mot Fortnox för fakturering och löner
- Hantering och skapande av offerter
- Kontroll på utrustning. I vilka projekt använder vi vilken utrustning?
- Digital signering för accept av offerter och ÄTA-arbeten
PRISPLAN
Välj den prisplan som passar dig bäst!
Ensamseglaren
1 superuser
250kr / MÅN
- Fri webbsupport
- Kommande funktioner
- Tillkommande mobila användare 250kr/st
- Tillkommande superuser 350kr/st
Standard
5 användare inkl 1 superuser
890kr / MÅN
- Fri webbsupport för alla användare
- Fri telefonsupport för superuser
- Kommande funktioner
- Tillkommande mobila användare 85kr/st
- Tillkommande superuser 350kr/st
Premium
5 användare inkl 1 superuser
1 490kr / MÅN
- Fri webbsupport för alla användare
- Fri telefonsupport för superuser
- Utbildning för anställda
- Import av kundregister
- Kommande funktioner
- Tillkommande mobila användare 85kr/st
- Tillkommande superuser 350kr/st
Advanced
5 användare inkl 1 superuser
2 490kr / MÅN
- Valfri support för alla användare
- Personlig kontaktperson
- Utbildning för anställda
- Import av kundregister
- Kommande funktioner
- Fria moduler
- Tillkommande mobila användare 85kr/st
- Tillkommande superuser 350kr/st
Senaste uppdateringarna för Optibygg
Se det senaste versionsnyheterna ifrån systemet.