Brinner du för mötet mellan människor och att bygga långsiktiga relationer? Är teknik och digitalisering något som du tror kan hjälpa alla verksamheter bli mer effektiva? Har du förmågan att sätta dig in i kundens verksamhet och genom det hitta utrymme för utveckling? Då kan du fortsätta läsa.
Optinet har funnits sedan 1994 och har sedan dess varit en helhetsleverantör av IT för företag. Vi har en egen serverhall i Göteborg som är hjärtat av verksamheten. Optinet är ett företag med högt i tak där engagemang och initiativ uppskattas. Optinet är en prestigelös arbetsplats där alla kan lösa allt. Traditionen är att man har Optinet som arbetsplats under en lång tid, vilket gör att stämningen är lättsam och familjär. Vi är ett tajt gäng där vi har kul både på och utanför jobbet.
Optinet har idag kontor i Göteborg och i Funäsdalen. Gillar du stads- och kustlivet är Göteborg en naturlig placering. Vill du istället njuta av storslagen natur och ha skidliften precis utanför kontoret är Funäsdalen den perfekta platsen. Är du den som uppskattar båda delarna kan placeringen vara dynamisk.
Vintern 2020 lanserade Optinet varumärket Optinet Software som utvecklar skräddarsydda applikationer och system till både företag och offentlig sektor. För den delen av vår verksamhet behöver vi nu en Account manager.
Här är din utmaning:
- Ansvara för hela säljprocessen. Från första kontakt eller uppsökande av kund till fortsatt förvaltning och kundvård under en lång tid.
- Sök upp den potentiella kunden i relevant bransch för att visa vår produkt.
- Sätt dig in kundens verksamhet för att kunna ge skräddarsydda förslag på applikation och system.
- Följ upp hela säljprocessen och vara spindeln i nätet mellan vår utvecklingsavdelning och mot kunden. Ansvarar för demonstration av produkt, offerter och avtal.
- Sköta den löpande förvaltningen av kunden.
- Efter en tid utvecklas mot att kunna förmedla hela Optinets tjänsteportfölj eller fördjupa sig inom försäljningen av system och applikationer.
- Tillsammans med marknadsavdelningen lägga upp strategier för att gemensamt få ett större genomslag på marknaden.
Att förmedla Optinet Softwares system kommer innebära ständig kontakt med människor, både såna du känner och såna du inte känner. Det kommer vara möten både fysiskt och digitalt över hela Sverige. Oftast genomförs våra första möten digitalt. Till en början kommer arbetsinsatsen behöva vara stor, men när lyckat resultat är uppnått kommer även belöningen vara stor. Säljprocessen kan vara allt från någon vecka till att pågå i månader eller år. Det beror ofta på typen av kund.
Anställningen är tillsvidare men med en provanställning på 6 månader som början. Efter uppnådd budget och provanställning finns goda möjligheter till bra förmåner såsom tjänstebil, rikskort, mobiltelefon, sjukvårdsförsäkring och friskvård. Vi erbjuder en fast månadslön. Till det har vi en väldigt förmånlig provision på gjorda affärer, utan tak.
Krav:
- B-körkort
- Erfarenhet av service och sälj
- God förståelse för teknik
Krav under provanställning:
- Tillgång till egen bil
- Tillgång till egen mobiltelefon
Meriterande:
Erfarenhet av B2B-sälj, särskilt om det skett inom IT.
Som sagt, utmaningen är stor, men lyckas man är även belöningen väldigt stor.
Antar du utmaningen? Urval sker löpande, så ansök redan idag med CV och personligt brev till jobbansokan@optinet.se
För frågor om tjänsten kontakta Simon. simon@optinet.se eller 0684 – 770 960.