OptiCare - bokningssystem för hantering av all välfärdsteknik
Bokningssystemet är framtaget för tidsbokade installationer och uppdrag samt service och bevakning.
Systemet används idag bland annat av Göteborgs och Malmö stad.
Stort fokus har lagts på inget skall falla mellan stolarna och GDPR då systemet kan hantera personuppgifter.

Systemet innehåller följande:
- Central vy för administratörer
- Mobilvy för fältpersonal (tekniker, hemtjänst, etc.)
- Klassificering av olika typer av jobb (installation, service)
- Ärendehantering för ej tidsbokade uppdrag
- Semesterhantering
- Kalendervy
- Kundregister med kontaktpersoner och historik
- Klassificering av uppdrag (Larm, lås, telefoni)
- Funktion för borttappat material samt underlag för debitering
- Statistik och rapporter
- Tvåfaktorsautentisering (MFA)
Systemet är utvecklat för att kunna ge verksamheten hög effektivitet då kommunala resurser måste utnyttjas väl. Ett exempel är när en tekniker blir färdig med ett uppdrag mitt under arbetsdagen och snabbt ska kunna ombokas på nya uppdrag.
Systemet kan byggas ut med ytterligare funktionalitet eller integreras mot andra system. Exempel på sådan funktioner kan vara:
- Möjligheten att ta bilder för dokumentation
- Kundportal
- Tidrapportering
- E-post-notiser
- E-signering
- Och mycket mer
Vill du veta mer om bokningssystemet?
Är du intresserad av ett bokningssystem och vill veta mer om vad vi kan göra för just dig? Ta kontakt med oss så pratar vi vidare!
Hur har OptiCare hjälpt våra kunder?
Tidigare har kunderna arbetet i fler olika system som t.ex. mail och Excel där man har saknat en flödeshantering. Genom att gå från flera system till att använda bara ett program sparar dom både pengar, tid och utrustning.
Vårt bokningssystem har hjälpt våra kunder med att deras arbete blir mer säkert och att alla uppdrag blir utförda så att inget längre ”faller mellan stolarna” Nu får dom total översikt och skapar kontroll på statistik. Detta gör att det skapar en högre trygghet både internt och externt ut mot klienter. Samt att systemet stödjer implementationen av ny välfärdsteknik

Helene Gartzell som sitter och arbetar i OptiCare
Innan Optinet hade vi svårt att bevaka våra ärenden, allt hanterades på papper. Efter att vi införde Optinet så har vi fått mer struktur och kan följa varje ärende tills det är avslutat.
Tidigare hade våra tekniker med sig papper på sina ärenden, men med Optinet i varje teknikers mobiltelefon blir det mer lättöverskådligt och högre sekretess.
Helene Gartzell, bokningsansvarig tekniker
Erat bokningssystem är grymt!
Sebastian Brander, Tekniker
Trygghetsjouren
Göteborgs stad
Jag har nu arbetat i ert fantastiska program i några dagar. Det är verkligen lättarbetat och lätt att förstå.
Ni gör ett lysande jobb!