Digitaliserings- och utvecklingspartner




IT-Management


Oavsett om ni inte påbörjat, kommit en bit eller kommit långt med er digitalisering kan Optinet ta hela ansvaret eller vara ett stöd till befintlig organisation i er digitalisering. Behöver ni hjälp med konsolidering av era system, hjälp med bedömningar av hur man ska digitalisera manuella processer eller upprätta kravspecifikationer kan Optinet göra delar av eller hela detta arbete. Eftersom Optinet i grunden är en IT-leverantör med huvudvikten mot svenska molntjänstlösningar kan vi även bidra med det perspektivet i digitaliseringsarbetet.




Agilt ledarskap, Projektledning


Optinet är experter på digitalisering och vad som krävs för ett lyckat projekt för anskaffning av systemstöd och digitala verktyg, oavsett om det handlar om anskaffning av en produkt som redan finns på marknaden eller om man ska upphandla och genomföra ett skräddarsytt utvecklingsprojekt.



IT-säkerhet och Informationssäkerhet


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate.




Vi kan utveckla följande


Vi skapar helt anpassningsbara systemlösningar som passar bäst för dig och ditt företags behov. Här nedan ser du olika förslag på systemlösningar som vi kan anpassa efter just dina önskemål och idéer.


  • Ärendehantering


  • Offertsystem/CRM


  • ”Mina sidor” – Kundkontakt via webben


  • Tidrapportering


  • Projekthanteringssystem


  • Dokument och avtalshanteringssystem


  • Journalsystem


  • Bokning och uthyrningssystem


  • Kund/medlems-register med eller utan faktureringsfunktion




Samla all data på samma ställe



Att införa Optinets plattform för Low-code är ett strategiskt och långsiktigt beslut. Det är en ny möjlighet att äga sin egen digitala utveckling och göra den på sina villkor. Ofta upplever man sig ha för många system,

att det är kostsamt, att det sker en stor mängd dubbelarbete och att man inte riktigt får ut det man vill från systemen. Systemen samverkar inte alls eller ofta till låg grad.

Tidigare har skräddarsydda system bara varit möjligt för stora aktörer som kan göra stora investeringar, med Low-code ändras det. Low-code är en förädling av traditionella utvecklingsmetoder som ger resultat 10 gånger så snabbt med samma
eller högre kvalité. Det innebär att ni som företag själva kan driva er digitalisering framåt på era villkor, till samma kostnad som att vänta på att marknaden erbjuder ungefär det man har behov av.





1. Kunden


Basen i en verksamhet brukar vara kunden eller slutanvändaren. Ofta är det en och samma kund för olika verksamheter. Här skapas en samlad vy för er slutkund med relevant information.




2. Utförandenivå


System för verksamhetens delar utformas så att bara relevanta delar exponeras mot enskild användare. All data som genereras i en del finns tillgänglig i alla delar, om man har behov och behörighet att ta del av den.




3. Operativ ledning


Att planera, fördela och organisera resurser kräver överblick i realtid. Här skapas funktioner för att driva den dagliga verksamheten framåt enligt plan, men också att hantera situationer som faller utanför plan. För det krävs lägesuppfattning
i realtid.




4. LEdning / styrelse


Från all data som genereras i de olika systemen på genomförandenivå presenteras er prestation mott uppsatta mål och nyckeltal




Hur ser utförandet ut?


Hur ser vägen ut tills att man har sitt färdiga verksamhetssyetem? Vi har tagit fram en enkel väg att gå, så att du är med hela vägen för att du och ditt företag ska vara så nöjda som möjligt.



1



Workshop



Vi börjar med en workshop där vi utgår från era kravspecifikation alternativt där vi hjälper er ta fram en sådan. 1-4 tillfällen




När vi kommit överens om ordning och tidsplan sätter arbetet igång med löpande uppföljningsmöten med er som kund. 2-8 månader



Utveckling



2




3



Test & optimering



När systemet kommit till en punkt där systemet bedöms som användbart testar ni som beställare och vi optimerar enligt er feedback. 1 månad




Efter test och optimering sker utbildning och driftsättning av systemet i sin helhet. 1-4 veckor



Driftsätta



4




5



Förfina & utveckla



Nu använder ni systemet och vi säkerställer drift, funktion och användbarhet. När era behov ändras vidareutvecklas systemet. Löpande




Fördelen med att använda Low-Code


Lorem ipsum dolor sit amet, at mei dolore tritani repudiandae. In his nemore temporibus consequuntur, vim ad prima vivendum consetetur.


Kostnadseffektivt


0

Agilt utförande


0

10 gånger snabbare


0



Snabbt, sparsamt och skalbart

  • Vi som leverantör äger hela kedjan och har ett stort säkerhetsfokus


  • Sveriges personligaste och snabbaste support


  • Få mer gjort på kortare tid med ökad kontroll



  • Agil utvecklingsmetod där vi snabbat anpassar oss


  • Molnbaserat med lagring i eget datacenter i egna fastigheter i Göteborg.