Byggbranschens enklaste
digitala verktyg

Funktioner som underlättar

Tidrapportering
E-liggare
Materialhantering
ÄTA-funktion
Egenkontroller
Faktura & Löneunderlag
Kundregister

Molnbaserad & enkel mobilvy

Optibygg är ett molnbaserat program. Därför kan du välja om du vill jobba från din mobil, surfplatta eller dator

Personlig support

Visst är det skönt att slippa långa telefonköer? Vi svarar inom 1 minut och du får alltid den hjälp som du behöver

Varför Optibygg?

Optibygg är det perfekta systemet för er som vill påbörja eller utveckla er digitalisering. Systemet fokuserar på att förenkla de administrativa delar av er verksamhet. Programmet är enkelt och skapat för användaren, allt från tidsrapportering med ett enda klick, materialhantering, ÄTA-funktion till kundregister.

Inte nog med det så minskar ni även risken för fel och utebliven debitering, samt reducerar tid och kostnad för administration som ytterligare höjer effektivitet och vinsten i varje projekt.

Vad säger våra kunder?

Personalliggare för alla hantverkare

En funktion som underlättar arbetet på bygget.

Sedan 1 januari 2016 har det varit krav på att man ska använda sig av en personalliggare vid byggen där kostnaderna för arbete och material överstiger fyra prisbasbelopp och där byggherren inte är en privatperson. Detta för att minska svartarbete och för att få en sundare konkurrens inom bygg. I personalliggaren ska man kunna se vilka som har arbetat på bygget och när varje person har börjat och avslutat arbetsdagen.

Fördelar med E-liggare?

  • Hålla koll på när arbetarna stämplar ut & in.
  • Arbetarna kan själva stämpla ut och in med ett personligt inlogg från Optibygg.
  • Ni följer lagen och Skatteverkets krav genom att kunna visa vilka personer som har jobbat på bygget under en viss tidpunkt Om du vill veta mer kan du läsa vidare här

VILL DU SE SYSTEMET INIFRÅN?

Vi visar gärna upp hur systemet fungerar, helt kostnadsfritt.

Gör din arbetsdag enklare

Gör din arbetsdag både enklare och mer effektiv genom att använda Optibygg. Då systemet har många smarta funktioner får du stenkoll på alla dina pågående projekt, material, kunder och personal. 

Tidrapportering

Rapportera in dagens tid med endast 1 klick. Om du eller någon annan i företaget skulle glömma att rapportera tiden kommer systemet att påminna dig om detta så att ingen tid glöms.

Kundregister

Genom att kräva så lite som möjligt, men hela tiden påminna om saker som saknas skapar vi en enkelhet i arbetet. Eller som en av våra kunder uttrycker sig "irriterande enkelt..."

ÄTA-funktion

Skapa enkelt ÄTA från mobilen, paddan eller datorn. Systemet ger även ifrån sig en varningsfunktion som varnar så att ÄTA-arbeten inte rapporteras mot ordinarie projekt.

Materialhantering

Har du koll på allt ditt material? Under varje pågående projekt kan du enkelt rapportera av de material som plockas från bilarna. Allt för att säkerställa ett effektivt arbetsflöde och så att allt material redovisas och ingen missad debitering

Ingår i systemet

Kommande funktioner

PRISPLAN

Välj den prisplan som passar dig bäst!

Ensamseglaren

1 superuser

250kr / MÅN

Standard

5 användare inkl 1 superuser

890kr / MÅN

Premium

5 användare inkl 1 superuser

1 490kr / MÅN

Advanced

5 användare inkl 1 superuser

2 490kr / MÅN

Senaste uppdateringarna för Optibygg

Se det senaste versionsnyheterna ifrån systemet.

Gubbarna som varit vana att anteckna tider med papper och penna var lite oroliga innan men, nu har vi kört Optibygg i en månad och allting funkar perfekt. Jag har inte fått ett enda klagomål!

Det enda som är dumt är att vi inte gjorde detta tidigare!

Just nu! Testa Optibygg gratis

Nu kan du ta chansen att testa Optibygg helt gratis i 3 veckor!
Genom att fylla i uppgifterna nedan kommer du att få gratis inloggning till systemet.