Byggbranschens enklaste
digitala verktyg
- Testa gratis i 14 dagar
- Ingen startkostnad
- Ingen bindningstid
Funktioner som underlättar
Tidrapportering
E-liggare
Materialhantering
ÄTA-funktion
Egenkontroller
Faktura & Löneunderlag
Kundregister
Molnbaserad & enkel mobilvy
Optibygg är ett molnbaserat program. Därför kan du välja om du vill jobba från din mobil, surfplatta eller dator
Personlig support
Visst är det skönt att slippa långa telefonköer? Vi svarar inom 1 minut och du får alltid den hjälp som du behöver
Varför Optibygg?
Optibygg är det perfekta systemet för er som vill påbörja eller utveckla er digitalisering. Systemet fokuserar på att förenkla de administrativa delar av er verksamhet. Programmet är enkelt och skapat för användaren, allt från tidsrapportering med ett enda klick, materialhantering, ÄTA-funktion till kundregister.
Inte nog med det så minskar ni även risken för fel och utebliven debitering, samt reducerar tid och kostnad för administration som ytterligare höjer effektivitet och vinsten i varje projekt.
Ett smart projektverktyg
Detta är ett urval av alla de funktioner som finns i systemet
Rapportfunktion för projekt
samt löneunderlag
Tidrapportering
Materialhantering
Kundregister
Egenkontroller
Kontroll och påminnelsefunktion
Som säkerställer att all tid rapporteras.
Enkel intuitiv mobilvy
Frånvaro, ATK, VAB och helgdagsrapportering enligt byggnads avtal.
Hantera dokument och ritningar i systemet
Lätt tillgängligt även för personal på
fältet direkt i mobilen.
Varningar och påminnelser
Smarta funktioner som kan flagga för saker som inte står rätt till eller
påminna om vissa moment som
inte är genomförda.
Enkel flödeshantering
När ett moment flaggas som klart går det automatisk vidare till nästa person eller grupp
Extra moduler
Personalliggare
Vill du veta mer om Optibygg?
Är du nyfiken och vill se systemet inifrån? Vi visar gärna upp hur systemet fungerar,
helt kostnadsfritt!
Personalliggare för alla hantverkare
En funktion som underlättar arbetet på bygget.
Sedan 1 januari 2016 har det varit krav på att man ska använda sig av en personalliggare vid byggen där kostnaderna för arbete och material överstiger fyra prisbasbelopp och där byggherren inte är en privatperson. Detta för att minska svartarbete och för att få en sundare konkurrens inom bygg. I personalliggaren ska man kunna se vilka som har arbetat på bygget och när varje person har börjat och avslutat arbetsdagen.
Fördelar med E-liggare?
- Hålla koll på när arbetarna stämplar ut & in.
- Arbetarna kan själva stämpla ut och in med ett personligt inlogg från Optibygg.
- Ni följer lagen och Skatteverkets krav genom att kunna visa vilka personer som har jobbat på bygget under en viss tidpunkt Om du vill veta mer kan du läsa vidare här
Vad säger våra kunder?
Gör din arbetsdag enklare
Gör din arbetsdag både enklare och mer effektiv genom att använda Optibygg. Då systemet har många smarta funktioner får du stenkoll på alla dina pågående projekt, material, kunder och personal.
PRISPLAN
Välj den prisplan som passar dig bäst!
Ensamseglaren
1 superuser
250kr / MÅN
- Fri webbsupport
- Kommande funktioner
- Tillkommande mobila användare 250kr/st
- Tillkommande superuser 350kr/st
Standard
5 användare inkl 1 superuser
890kr / MÅN
- Fri webbsupport för alla användare
- Fri telefonsupport för superuser
- Kommande funktioner
- Tillkommande mobila användare 85kr/st
- Tillkommande superuser 350kr/st
Premium
5 användare inkl 1 superuser
1 490kr / MÅN
- Fri webbsupport för alla användare
- Fri telefonsupport för superuser
- Utbildning för anställda
- Import av kundregister
- Kommande funktioner
- Tillkommande mobila användare 85kr/st
- Tillkommande superuser 350kr/st
Advanced
5 användare inkl 1 superuser
2 490kr / MÅN
- Valfri support för alla användare
- Personlig kontaktperson
- Utbildning för anställda
- Import av kundregister
- Kommande funktioner
- Fria moduler
- Tillkommande mobila användare 85kr/st
- Tillkommande superuser 350kr/st
Senaste uppdateringarna för Optibygg
Se det senaste versionsnyheterna ifrån systemet.