Byggbranschens enklaste
digitala verktyg

Funktioner som underlättar

Tidrapportering
Materialhantering
ÄTA-funktion
Egenkontroller
Faktura & Löneunderlag
Kundregister

Molnbaserad & enkel mobilvy

Optibygg är ett molnbaserat program. Därför kan du välja om du vill jobba från din mobil, surfplatta eller dator

Personlig support

Visst är det skönt att slippa långa telefonköer? Vi svarar inom 1 minut och du får alltid den hjälp som du behöver

Varför Optibygg?

Optibygg är det perfekta systemet för er som vill påbörja eller utveckla er digitalisering. Systemet fokuserar på att förenkla de administrativa delar av er verksamhet. Programmet är enkelt och skapat för användaren, allt från tidsrapportering med ett enda klick, materialhantering, ÄTA-funktion till kundregister.

Inte nog med det så minskar ni även risken för fel och utebliven debitering, samt reducerar tid och kostnad för administration som ytterligare höjer effektivitet och vinsten i varje projekt.

Vad säger våra kunder?

Gubbarna som varit vana att anteckna tider med papper och penna var lite oroliga innan men, nu har vi kört Optibygg i en månad och allting funkar perfekt. Jag har inte fått ett enda klagomål!

Det enda som är dumt är att vi inte gjorde detta tidigare!

Gör din arbetsdag enklare

Gör din arbetsdag både enklare och mer effektiv genom att använda Optibygg. Då systemet har många smarta funktioner får du stenkoll på alla dina pågående projekt, material, kunder och personal. 

Tidrapportering

Rapportera in dagens tid med endast 1 klick. Om du eller någon annan i företaget skulle glömma att rapportera tiden kommer systemet att påminna dig om detta så att ingen tid glöms.

Kundregister

Genom att kräva så lite som möjligt, men hela tiden påminna om saker som saknas skapar vi en enkelhet i arbetet. Eller som en av våra kunder uttrycker sig "irriterande enkelt..."

ÄTA-funktion

Skapa enkelt ÄTA från mobilen, paddan eller datorn. Systemet ger även ifrån sig en varningsfunktion som varnar så att ÄTA-arbeten inte rapporteras mot ordinarie projekt.

Materialhantering

Har du koll på allt ditt material? Under varje pågående projekt kan du enkelt rapportera av de material som plockas från bilarna. Allt för att säkerställa ett effektivt arbetsflöde och så att allt material redovisas och ingen missad debitering

Ingår i systemet

VILL DU SE SYSTEMET INIFRÅN?

Vi visar gärna upp hur systemet fungerar, helt kostnadsfritt.

Kommande funktioner

PRISPLAN

Välj den prisplan som passar dig bäst!

Ensamseglaren

1 superuser

250kr / MÅN

Standard

5 användare inkl 1 superuser

890kr / MÅN

Premium

5 användare inkl 1 superuser

1 490kr / MÅN

Advanced

5 användare inkl 1 superuser

2 490kr / MÅN

Senaste uppdateringarna för Optibygg

Se det senaste versionsnyheterna ifrån systemet.